יצרנית מערבלי הבטון Liebherr הציגה לאחרונה מערכת המאפשרת למפעיל מערבל הבטון בקרה מדוייקת יותר על התהליך. בחברה טוענים כי מערכת הבקרה תאפשר למפעיל שליטה טובה יותר על תהליך ערבול ושפיכת הבטון, וכן היא תאפשר להפחית את העלויות התפעוליות.

מדובר במערכת המכונה Litronic EMC electronic mixer control ואשר עתידה להיות מותקנת בקרוב כסטנדרט בכל מערבלי הבטון של החברה הגרמנית. היתרון הגדול ביותר טמון בכך שלנהג יש בקרה מלאה מתא הנהג על כל המתרחש בתפעול מערבל הבטון שמאחור. בנוסף לכך הנהג יכול לשלוט על פעולות מסויימות הקשורות לתפעול המערבל, וזאת תוך כדי נסיעה. היתרון הגדול ביותר הוא שהנהג אינו נדרש לרדת מהמשאית על מנת לקבוע את כיוון סיבוב התוף ואת מהירותו. כל הפעולות הללו מבוצעות באמצעות שלט ידידותי למפעיל בעל ידית ארגונומית.

באמצעות מערכת זו לנהג יש שליטה על מערכת בקרת זרימת השמן החכמה, (Intelligent oil flow control system) כאשר יש קשר ממוחשב אוטומטי ורציף בין מערכת זו לבין סל"ד המנוע הנדרש. כאן יש למערכת יתרון משמעותי, וזאת כאשר סל"ד המנוע נקבע לפי עומס העבודה בפועל, בכל רגע נתון. המשמעות היא שניתן להגיע לחיסכון מירבי בדלק. יתרון נוסף הוא שהעבודה במהירות קבועה מפחיתה את בלאי מערכת העברת הכוח של המערבל ובכך תורמת להארכת משך חייו.

פונקציה נוספת שמאפשרת מערכת הבקרה החדשה היא האפשרות שיש למפעיל לעצור במהירות את התוף, וזאת באמצעות לחצן מיוחד המותקן על ידית השליטה. כמו-כן הוא יכול לנצל אופציה שתאפשר למערת הממוחשבת לזכור את כיוון הסיבוב ואת מהירות הסיבוב של התוף, וליישם נתונים אלו בצורה מהירה. בתא הנהג, על לוח המחוונים, מותקנת תצוגת לדים המאפשרת למפעיל לדעת בדיוק באיזה מצב התוף, הווה אומר כיוון הסיבוב, מהירות הסיבוב וכן האם הוא נמצא בסטטוס של העמסה או פריקת הבטון.

כבר מספר לקוחות בארץ, רכשו את דגם זה של המערבל והמשוב מצוין.
לפרטים והזמנות פנו אילנו ונשמח לעזור.